Părintele Calistrat: Cum deosebim gândurile de la Dumnezeu de cele de la necuratul! Cele 3 momeli prin care lucrează necuratul!

Părintele Calistrat: Cum deosebim gândurile de la Dumnezeu de cele de la necuratul! Cele 3 momeli prin care lucrează necuratul!

Dumnezeu nu a creat diavoli! Diavolii prin neascultarea lor, au pierdut chipul luminos și au luat chip întunecat, diavolesc, devenind duhuri împotrivitoare lui Dumnezeu.

Care sunt momelile prin care lucrează diavolul: Îndoiala, Viclenia și Pofta!

Cum ne dăm seama când ne dă diavolul sugestii?

Simplu! De cate ori faci un lucru în ascuns și nu pe față!

Aceea e sugestia diavolului!De ce te temi să curvesti în mijlocul târgului? Să nu te vadă lumea, să nu te faci de râs.. e clar că e o sugestie a diavolului. De ce nu-ți vine în cap să te cununi în mijlocul târgului și să vadă toata lumea că există și familie ortodoxă!

De ce te temi să-ți faci cruce să te vadă lumea? Și nu o faci în mijlocul târgului să te vadă lumea și să o mai facă câțiva..

***

Gandurile si infruntarea lor

Printre problemele cu care se confrunta omul care se roaga este si problema gandurilor.

Si deoarece sunt multi cei care se lupta cu gandurile necurate si mai multi aceia care nu arareori “se pierd” in valmasagul razboiului cu ele, s-a facut o incercare prin care crestinul ce se nevoieste sa inteleaga ce sunt gandurile, de unde provin ele, care sunt urmarile lor si cum pot fi ele infruntate.

Nevointa aspra.

S-a spus de multe ori ca pentru cel ce se roaga rugaciunea este o fapta dinamica, folositoare si placuta lui Dumnezeu.

Acest fapt adevarat il irita pe diavol si-l face sa lupte impotriva celui ce se roaga. De aceea credinciosul care doreste unirea sa cu Dumnezeu, intalneste piedici diavolesti organizate in sisteme capabile si de o ofensiva infricosator de bine programata.

Din pricina acestei ofensive programate rugaciunea devine uneori o fapta obositoare, care pricinuieste o osteneala mai mare decat oricare alta lucrare. De aceea, unul dintre parintii pustiei subliniaza: “Nu exista osteneala mai mare decat a se ruga cineva lui Dumnezeu. A se ruga cineva pana la ultima sa suflare, cere nevointa”. Si nu numai rugaciunea este aceea care oboseste, ci mai ales razboiul indarjit al diavolilor este ceea ce face rugaciunea mai obositoare.

Mania diavolilor impotriva celor ce se roaga este vadita. Razboiul viclenilor diavoli impotriva celor ce se roaga este de doua feluri: la vedere si nevazut, pentru incepatori si pentru cei desavarsiti.

La incepatori foloseste de multe ori si razboiul vazut. Foloseste sunete, obiecte, pricinuieste zgomote ca sa-i poata distrage de la rugaciune.

Totusi si pe incepatori si pe cei desavarsiti ii lupta mai ales prin ganduri.

Asadar, cel ce a inceput lupta impotriva gandurilor, si-a luat asupra sa o nevointa aspra deoarece gandurile constituie piedica cea mai mare pe care o intampina omul in curatirea si desavarsirea sa duhovniceasca. Si la aceasta desavarsire nu se ajunge altfel, decat numai prin chemarea neincetata a numelui Domnului nostru Iisus Hristos. Iar chemarea trebuie sa fie atat de deasa, incat, asa cum subliniaza Sfantul Grigorie Teologul “e mai de preferat sa pomeneasca cineva pe Dumnezeu, decat sa respire”.

Dar mai exista si razboiul launtric, nici un razboi nu este atat de salbatic, precum acela al unui gand viclean ce se cuibareste in sufletul nostru si ne razboieste de acolo. Toate cele ce provin dinlauntrul nostru sunt mai grele decat cele ce ne ataca din afara. Cariul ce se naste in lemn, roade mai mult miezul lemnului. Bolile ce se nasc dinlauntrul nostru sunt viclene si pricinuiesc o catastrofa mai mare decat cea pricinuita de cauze exterioare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!